Múlt héten tartották a 2 nagy nemzetközi snowboard szervezet, a WSF és a FIS meetingeket Zürichben.
A WSF meetingen Bécsy Balázs elnök, a FIS meetingen Harmat Rózsa főtitkár és Györki Balázs freestyle szakágvezető edző is részt vettek.
 
A WSF továbbra is azért a területért felel, amit a FIS nem tölt be, a 16 év alatti utánpótlás sportot fogja össze.
Meghirdette novemberre a világkupa szint alatti korosztály / kvalitású gyerekek edzőtábor lehetőségét ami egy hiánypótló lehetőség.
A „The Snow League” néven meghirdetett Shaun White indította egyenlőre 4 állomásos „elite tour” mögé állt, valamit beszállt a „Chall” néven futó applikácó népszerűsítésébe aminek célja a mai digitális fókuszú gyerekek összekötése a gyakorlati sport kapcsolódó kihívásokkal.
 
A FIS meeting hét keretein belül 2. alkalommal került megrendezésre a FIS Summit, melyen a legfontosabb témákat ismertetik összegezve.  
Az új stratégiai terv számos területet érint, ezek közül is kiemelten a fejlesztési és edukációs programokat.
A legtöbb szakág fő fókuszában az olimpiai kvalifikációs időszak és a 2026-os Olimpia volt. A világkupák időpontjai, a világbajnokságok, a junior világbanokság és egyéb nemzetközi versenyek összehangolása, rendszerezése volt a téma. Sajnos a stabilitás a legtöbb szakágból hiányzik, melyek oka nem csak a klímaváltozás okozta hóhiány, hanem a pénzügyi kérdések is rendkívül meghatározók a versenyek megvalósíthatósága tekintetében.
A kisebb létszámú versenyzőt érintő szakágakat – mint pl. a para snowboard – súlyosabban érinti a helyzet, amelyre globális és lokális megoldások egyaránt szükségesek.
 

Freestyle téma volt az új “Rail” versenyszám, amik igazából a street railjamet fogják össze. A WSPL pontlista integrálása is egy fő témakörnek számított és az ezzel járó költségek is elfogadásra kerültek. Emellett még a zsűrik és a Judges Advisory Group vezetésével kapcsolatos változások is bemutatásra kerültek és a nagyobb versenyek, világkupák és az Olimpia zsűritagjai is bejelentésre kerültek.

Mindezek mellett nagy hangsúly került:

– a sportolói jövőkép (Athlete Future Pathway) kialakítására

– fenntarthatósági kérdésekre, mely kapcsán bevezetésre kerül egy CO2 mérő rendszer

– a marketing & media folyamatos lendületére és új területeire.